Урок математики в 3 класі
Тема: Утворення трицифрових чисел. Читання чисел у
нумераційній таблиці. Додавання чисел різних розрядів. Ціна, вартість. Творча
робота над задачами.
Мета: вправляти учнів у читанні й утворенні трицифрових чисел,
у розв’язуванні задач по знаходженню ціни та вартості, перетворенні величин
вартості; вдосконалювати обчислювальні навички.
Обладнання: слайди із зображенням
чисел у нумераційній таблиці, схеми до задач, зображення монет, таблиця із
трицифровими числами, картки з трицифровими числами та їх розрядними доданками.
Хід уроку
I Організаційний
момент
- Привітаймося, зосередьтеся та
налаштуйтеся на роботу на уроці.
II Корекція,
контроль та закріплення знань учнів
1. Перевірка домашнього завдання ( № 481) Слайд 2
- Яке домашнє завдання ви отримали на сьогодні?
- Подивіться на екран і
перевірте, чи такі відповіді ви отримали.
- В яких числах ви знайшли
помилки? Чому?
( відповіді дітей)
- Я згодна з вами. Отже ваші
відповіді повинні бути такими. Слайд 3
- Назвіть серед цих чисел
двоцифрове число? ( 47)
- Як воно утворилось? ( до 4
десятків додали 7 одиниць)
- Скільки розрядів в цьому числі?
( 2 розряди)
- Назвіть число в якому відсутні
десятки? ( 909)
- Знайдіть число, в якому
відсутні одиниці першого розряду? ( 740)
- Знайдіть найбільше число? (
909)
- Найменше? ( 47)
- Як називають числа, крім
найменшого, в математиці? ( трицифрові)
- Чому їх так називають? ( тому
що для запису цих чисел використовують три цифри)
2. Повідомлення теми уроку.
Слайд 4
- Подивіться і скажіть, що ми
будемо робити сьогодні на уроці?
- Що означає творча робота над
задачами?
3. Усні обчислення.
- Порахуйте від 300 по 100, поки
не буде 1000.
- Відлічить від 1000 до
чотирьохсот.
- Назвіть 5 послідовних чисел,
починаючи від 197, 306, 700
- Відкрийте підручник, знайдіть №
488 ( 145, 547, 840, 203)
4. Каліграфічна хвилинка
- Запишіть в зошит дату. Сьогодні
14 грудня. Класна робота. І почнемо письмову роботу з каліграфічної хвилинки.
Пригадайте головне правило каліграфічного письма. ( кожна цифра має свою
клітиночку)
- Вона буде схожа на математичний
диктант, але підказка буде у вас на таблиці. ( набір таблиць « Математика 3
клас» № 46)
Каліграфічна хвилинка
- Знайди і запиши число, яке
складається із 1 сотні та 5 десятків;
- Запиши число, яке розташовано
під ним;
- Запиши число, яке більше від
попереднього на 1;
- Випиши числа, в яких відсутні
одиниці 1 і 2 розрядів;
- Випиши число, яке на 1 менше
від числа 166;
- Випиши число, яке передує числу
121.
Відповіді : 150, 120, 121, 170,
106, 165, 120
( викликати учня, прочитати записані
числа)
5. Актуалізація знань
- Подивіться на числа, які ви
записали в каліграфічній хвилинці. Що між ними спільного? ( вони трицифрові)
- Отже зі скількох розрядів
складаються трицифрові числа? Слайд 5
- Назвіть, як називаються одиниці
кожного з них?
Слайд 6
6. Знайдіть в підручнику № 490
- Подивіться на запис числа
номера.
- Скільки числі цього номера
сотен? Десятків? Одиниць? Одиниць якого розряду немає в цьому числі?
- Прочитайте числа, записані в
нумераційній таблиці.
- Назвіть число, для запису якого
використали повторення цифри? ( 333)
- Як утворили це число? ( 300 +
30 + 3)
7. Робота з дошкою. ( робота в зошиті) « Допоможіть Незнайкові»
- Допоможіть Незнайкові.
Прочитайте числа в овалах: (856, 470, 111 , 209,
281, 729, 810, 354)
- Незнайкові потрібно розкласти
ці числа на розрядні доданки. Знайдіть відповідні суми.
( учні по черзі викладають на дошці за допомогою магнітів,
решта записують в зошити)
8. № 491 ( самостійно) ( в цей час
на дошці викласти монети)
- Прочитайте трицифрові
відповіді, в яких є одиниці у кожному розряді.
( 535, 648, 812)
-
Тепер числа, в яких відсутні одиниці
другого розряду ( 604, 100, 905)
-
Нарешті числа, в яких немає одиниць
першого розряду ( 250, 720, 100, 430, 950)
III Повторення та
закріплення вивченого матеріалу
1. Створення проблемної ситуації.
- Що ви побачили на дошці? (
гроші)
- Навіщо вони нам потрібні? ( щоб
купувати)
- Хто вже самостійно щось
купував, розраховувався та отримував здачу в магазині? Чи було вам важко це
зробити? Недаремно кажуть в народі, що гроші треба вміти рахувати. Як ви
думаєте, чому?
- От і ми зараз перевіримо, як ви
це вмієте робити.
- А Незнайко вже впорався.
Поясніть, як він це зробив?
1грн. 1 грн. + 10 к. 10 к.
10к. + 2к. = ? к.
321 к. = ?
145 к. =
- Утворить за допомогою зображень
монет приклад. ( Простежити всі варіанти утворення цих сум).
- Ми щодня ходимо в магазин,
купуємо там товари. Хто мені скаже, що ми бачимо на кожному товарі, крім його
назви? ( ціна)
- Що таке ціна? ( скільки коштує
1 товар)
- Але ми найчастіше купуємо не
один товар, а де-кілька.
- А що тоді вартість? ( те що ми заплатили за всю покупку)
( прикріпити
ці слова на дошці)
2. Розв’язування задач
- На знаходження ціни і вартості
також можна розв’язувати задачі. І ми до речі це часто робимо, особливо коли
міркуємо: чи вистачить нам грошей на всю покупку.
Слайд 7
- Спробуйте скласти задачу за
коротким записом.
- Пригадайте слова ціна і вартість, використовуйте їх у складанні задачі.
( за 5 м’ячів заплатили 45
гривень. Яка вартість восьми таких м’ячів?)
-
Короткий запис у нас є , тому записуємо
зразу розв’язання.
-
Який тип цієї задачі?
( розв’язування подібної задачі
самостійно) Слайд 8
3. Складання задачі за опорними словами.
- Подивіться на
задачу яку розв’язували, що знаходили в 1 дії?
- Отже, що
потрібно знати. Щоб знайти ціну товару?
- Розгляньте
задачу. за опорними словами складіть задачу про ручки.
Слайд 9
Сергій – 3
р. ціна вартість
Дмитро – 4
р. однакова 42 грн.
IV Підсумок уроку
-
Що ми сьогодні робили на уроці?
-
Пропоную перевірити, як ви усвідомили
утворення трицифрових чисел і назви розрядів по нумераційній таблиці.
-
Перед вами картка з нумераційною
таблицею. Запишіть числа, які я буду вам диктувати.
-
Запишіть число в якому 4 сотні 2 десятки
і 6 одиниць;
-
Число, яке має 7 одиниць в кожному
розряді;
-
Число, в якому 5 одиниць 3 розряду і 4
одиниці першого розряду;
-
Число, яке складається із 7 сотен та 8
десятків;
-
Число, в якому 9 сотен, 6 десятків та 3
одиниці;
-
Число, в якому 3 одиниці 3 розряду, 7
одиниць 2 розряду та 9 одиниць 1 розряду.
-
В кого не було помилок?
-
Утворить
за допомогою трьох цифр якомога більше трицифрових чисел ( 5 і 3 і 8 ): 538, 835, 358, 853, 385, 583.
-
Молодці, ви гарно попрацювали, закріпили
нумерацію трицифрових чисел і навчилися рахувати гроші, складати задачі,
5. Домашнє завдання № 496, 497
Комментариев нет:
Отправить комментарий