УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 2-МУ КЛАСІ
ТЕМА:
Змінювання прикметників з іменниками за зразком « один – багато».
МЕТА: вчити
змінювати прикметники з іменниками за зразком; закріплювати вміння ставити
питання до слів – ознак предметів; збагачувати словниковий запас учнів;
виховувати любов до природи.
Обладнання: таблиця
із словосполученнями, картинка із зображенням зимового пейзажу, індивідуальні
картки з текстом, предметні малюнки льону, їжачка.
Хід уроку
І.
Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація
опорних знань і мотивація навчання
1. Перевірка
домашнього завдання ( впр. 261)
-
Прочитайте записані словосполучення.
-
Поставте запитання від іменників до
прикметників, які від них залежать.
2. Закріплення
матеріалу: ( на дошці)
Хліб з пшениці –
Сік з вишні –
Промінь сонця –
-
Замініть підкреслені слова прикметниками
і запишіть. ( перевірка)
3. Каліграфічна
хвилинка
ць дз
ля альбом
-
Доберіть з цими буквосполученнями слова.
( заєць, хлопець, дзиґа, ґедзь, куля, лялька, коляска)
-
Підберіть до цих слів прикметники. (
перевірка)
ІІІ.
Повідомлення теми і мети уроку
-
Сьогодні ми будемо змінювати прикметники
разом з іменниками за зразком «один – багато», визначатимемо ознаки предметів,
удосконалюватимемо вміння ставити питання до цих слів. Також відгадуватимемо
загадки.
ІV. Робота над вивченням нового матеріалу.
1. Робота з
таблицею ( усно)
Гарна дівчинка
-
Блакитна хмарка –
Маленький хлопчик – Червона квітка –
Руде кошеня –
Цікавий урок -
|
-
Прочитайте словосполучення, назвіть
іменник і прикметник. Яке запитання можна між ними поставити?
-
Спробуйте змінити іменники так, щоб цих
предметів стало багато.
-
Чи можуть існувати тепер такі
словосполучення? Чому?
( прикметники неузгоджені з іменниками)
-
Що потрібно для цього зробити? ( змінити
і прикметники)
-
Поставте тепер запитання до
прикметників. Що ви помітили? (що прикметники в множині мають однакове
запитання)
2. Коментоване
письмо ( впр. 262)
-
Запишіть слова за зразком.
-
Усно складіть речення з двома останніми
словосполученнями.
3. Колективна
робота ( впр. 263)
-
Прочитайте вірш.
-
На що вказує знак в кінці речення?
-
Спишіть виділені слова. Поставте до них
питання.
-
Замініть слова так, щоб вони означали
назви багатьох предметів таїх ознак.
4. Фізкультхвилинка
5. Пошукова
робота ( впр. 265)
-
Прочитайте текст мовчки. Підготуйтеся до
читання вголос.
-
На що слід звернути увагу під час
читання?
-
Знайдіть і випишіть іменники разом із
прикметниками, з якими вони зв’язані. Усно вкажіть, як вжиті ці словосполучення
в однині чи множині.
V.
Закріплення вивченого матеріалу.
1. Самостійна
робота ( з картками)
-
Вставте потрібні прикметники в віршик,
користуючись словами із довідки. Олівцем надпишіть над прикметниками, як вони
вжиті - в однині чи множині.
Кольоровий
віршик
Кульбабка тиха при стежині
Жовтіється сама собі.
А у волошки очі …………………. ,
А в неба очі ……………… ……
,
………………….. клени стали колом
Побіля нашого двора,
А ген за ………… ,
………… полем
…………………. сонце догора.
(
взаємоперевірка)
2. Вибірковий
диктант
-
Відгадайте загадки. Які слова допомогли
вам це зробити?
-
Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукать собі харчі.
Весь в тоненьких голочках.
-
В чистім полі він росте
На високих ніжках,
В зелених панчішках.
Квіточки блакитні –
Оченьки привітні. ( Льон)
-
Уважно прослухайте ще раз і випишіть
лише слова – ознаки предметів.
-
Як вони називаються? На які питання
відповідають?
VІ. Підсумок уроку
-
З якими словами в реченні пов’язані
прикметники?
-
Як змінюються прикметники? Наведіть
приклади.
-
Складіть речення зі словом льон.
VІІ. Домашнє завдання
-
Домашнє завдання вправа 264.
-
Прочитайте текст. Яку помилку ви
помітили?
-
Прочитайте, позначаючи кінець кожного
речення інтонацією.
-
Скільки речень ви нарахували? Вдома ви
їх запишете.
Комментариев нет:
Отправить комментарий