урок математики в 2-му класі "Квадрат. Застосування різних прийомів знаходження суми двоцифрових чисел. Складання і розв’язування задач за малюнком".



                    УРОК  МАТЕМАТИКИ В  2 – МУ КЛАСІ
Тема : Квадрат. Застосування різних прийомів знаходження суми двоцифрових чисел. Складання і розв’язування задач за малюнком.
Мета : Ознайомити з характерними рисами квадрата; продовжити формування обчислювальних навичок; учити розв’язувати задачі за даним планом; розвивати логічне мислення, математичну мову, уміння порівнювати, аналізувати, робити висновки.
Обладнання : демонстраційний геометричний матеріал, індивідуальні набори геометричних фігур, таблиця з умовою задачі, граф – схеми.
                                                   Хід уроку  
1.    Організація класу до уроку :
 ( Вітання дітей )
     Доброго ранку ! Доброго дня !
     Бажаєте ви – і бажаю вам я !
     Хай плещуть долоні,
     Хай тупають ніжки,
     Працюють голівки,
     І сяють усмішки.
     Доброго ранку ! Доброго дня !
     Бажаєте ви – і бажаю вам я !
2.    Перевірка домашнього завдання :
         - Сідайте на свої місця. Відкрийте зошити і почнемо наш урок з пе-
             ревірки домашнього завдання.
-         Яке домашнє завдання ви отримали на сьогодні ? ( № 398, № 399)
-         Зверніть увагу на задачу № 398.
-         Яка ця задача : проста чи складена ? ( складена)
-         На скільки дій ?  ( на дві дії)
-         Що ви знаходили в першій дії ? ( суму першого і другого числа – 65 )
-         А яка відповідь у другій дії ? ( 22)
-         Яку відповідь ви записали ? ( третє число – 22)
-         Переходимо до № 399. Назвіть відповіді, які більші за 50 ( 63, 68, 71)
-         А тепер відповіді менші за 40 ( 33, 13, 29 )
-         Отже, в кого в домашньому завданні не було помилок ?
-         Молодці ! І сьогодні на уроці я бажаю вам, щоб помилок теж не було. Бо девіз нашого уроку саме такий : (читання девізу учнями)
                        Самостійно я працюю,
                        Помилок не буде, факт !
                        Я уважно помудрую –
                        Вийде добрий результат.
- Як розумієте слово « помудрую» ?
          3.  Повідомлення теми уроку :
             - Сьогодні на уроці ми з вами будемо пригадувати назви геометрич –
                них фігур, обчислювати периметр де - яких  з них, дізнаємося, як
                швидко і вірно ви навчилися додавати двоцифрові числа, будемо
                складати і розв’язувати задачі.
4.Актуалізація опорних знань учнів: (запис дати і виду роботи)
-         Обсяг роботи в нас дуже великий, тому
Урок продовжим без зупинки
З каліграфічної хвилинки.
         А )    - Прочитайте числа ( на дошці )
                      27   42   18   59   64   31   96   77   53
              - Запишіть числа, які слід додати до цих, щоб отримати круглі числа.
                 Наприклад, перше число – 27, назвіть найближче до нього кругле –
                 ( 30 ). Скільки слід додати до 27, щоб отримати 30 – ( 3 ). Отже пер-
                  ше число каліграфічної хвилинки – 3.
                  ( Діти виконують роботу самостійно, з подальшою перевіркою :
                     3   8   2   1   6   9   4   3   7)
           Б )   - Отже, ми розминку з вами зробили і продовжимо роботу з мате-
                     матичного диктанту. ( один учень працює біля дошки )
1.     Запиши, на яке число треба збільшити 40, щоб дістати 100 (60)
2.     Запиши, від якого числа треба відняти 50, щоб отримати 20 (70)
3.     Якщо сума дорівнює 65, а перший доданок – 5, то чому дорівнює другий доданок (60)
4.     Запиши скільки десятків у числі 89 (8)
5.     Число 95 зменшили на 90 (5)
6.     Число 8 збільшили на 50 ( 58 )
7.     На скільки число 40 менше, ніж 48 ( 8 )
8.     На скільки 86 більше, ніж 6 ( 80 )
                     ( Обмін зошитами – взаємоперевірка )
- В кого немає помилок ?
- В кого одна? Три ? А в кого п’ять ?
- Намагайтеся працювати уважніше.
      5. Викладання нового матеріалу :
          Пошукова робота
           А)    - Подивіться, хто завітав до нас на урок. Як звуть цього казкового
                   героя ? ( Буратіно )
-         Пригадайте, чи подобалось йому вчитися ?
-         Ось і зараз Мальвіна дала йому завдання – знайти і розташувати на дошці многокутники, а він ось що зробив. ( демонстрація дошки з геометричними фігурами )
               - Знайдіть помилку Буратіно : приберіть ту геометричну фігуру яка є
                  зайвою. ( круг)
-         Чому саме круг слід прибрати ? ( Тому що він немає кутів )
-         Але мені Буратіно скаржиться, що Мальвіна ще ускладнила зав-
дання : потрібно залишити лише чотирикутники.
( Діти називають номери тих фігур, які слід прибрати )
-         А чому саме ці геометричні фігури слід прибрати ? ( Бо у них кутів або більше ніж 4, або – менше )
               -    Але і тепер не все. Буратіно не може відшукати ті чотирикутники,
                    які мають прямі кути. ( Діти називають номери тих фігур з прямими кутами. На дошці залишаються квадрат і прямокутник )
-         Вірно ви все назвали. Так скажіть Буратіно, як називаються такі
чотирикутники ? ( Прямокутники )
-         А чому їх так називають ? ( Бо вони мають прямі кути )
-         Скільки прямих кутів мають ці прямокутники ? ( Чотири )
-         А скільки в них сторін ? (Чотири)
-         Роздивіться уважно ці геометричні фігури. Що ви можете сказати про їх сторони ? ( В одного прямокутника сторони рівні )
-         Отже, цей чотирикутник, який має прямі кути, називається квадрат. В нього сторони завжди рівні між собою. Знайдіть і в себе на партах квадрати.
( На партах лежать набори геометричних фігур ( квадрат, прямо-
кутник, ромб, шестикутник ) .
-         Виміряйте довжину кожної сторони. Роздивіться кути. Переко-
найтеся, що ви дійсно знайшли квадрат.
-         Давайте спробуємо накреслити цей квадрат в себе в зошиті.
( Діти виконують креслення, під коментування біля дошки )
-         Як ви думаєте, чи варто позначати довжину кожної сторони ?
( Ні, бо у квадрата всі сторони рівні )
-         А тепер накладіть квадрат на свій накреслений. Чи однакові вони ? Який висновок можемо зробити ? ( накреслено вірно )
               - Давайте обчислимо периметр цього квадрата. Пригадайте, що таке
                  периметр ? ( Сума усіх довжин )
-         Скільки сторін у квадрата ? ( 4 )
-         Скільки повинно бути доданків ? (4)
-         Складіть вираз. ( 3 + 3 + 3 + 3 )
-         Як краще обчислювати такий вираз ? ( 3 додати 3 - буде 6 і 3 додати 3 - теж 6, а 6 додати 6 - буде 12 сантиметрів )
-         Молодці ! Але хто ж там, хто вже так стомився
                              І наліво нахилився ?
                              Треба дружно всім нам встати –
                              Фізкультпаузу почати.
  Фізкультхвилинка :
                                     Буратіно потягнувся,
                                     Раз нагнувся, два нагнувся, три нагнувся.
                                     Руки в сторони розвів.
                                     Мабуть, ключик загубив.
                                     Щоб той ключик відшукати,
                                      На носочки треба встати.
                                      І тихенько посідати.
        Б )        - Пригадайте, який зараз місяць року ? ( Грудень )
                - А який він за рахунком в році ? ( 12 )
                - А за рахунком у зими ? ( 1 )
                - А яке свято ми будемо незабаром відзначати ? ( Новий рік )
                - Як відзначаємо це свято ? ( Відповіді  дітей )
                - І сьогодні ми почнемо з вами до цього готуватись ?
                         ( На дошці схема задачі про ялинкові прикраси )
-         Які головні слова в цій задачі ?
-         Які числа стоять поруч з ними ?
-         Що в умові невідомо ?
-         Що потрібно знайти ?
-         Спробуйте скласти задачу до короткого запису.
( Діти складають задачу і записують розв’язання в зошит )
          В ) Робота з підручником :  ( № 380 ст. 70 )
                - Про що буде задача ? ( Про сливи )
               -   Де вони були ?
               -   Що нам відомо ?
               -   Що невідомо ?
               -   А чи є підказка ?
               -   Що потрібно знайти в задачі ?
               -   Чи може задача починатися з запитання ?
               -   Складіть задачу.
                    ( Діти складають задачу і записують короткий запис і розв’язан-
                       ня в зошит )
         Г ) Кругові приклади ( виконання коментовано )
                  62 – 21                                30 + 68
                  54 – 53                                 1 + 17
                  98 – 44                                68 – 6
                  18 + 50                                41 – 11
               - Молодці ! Так яким правилом ми повинні користуватися при дода-
                  ванні двоцифрових чисел ?
6. Підсумок уроку :
-         Прочитайте граф – схему.
                    28             11                      40              20
                             +                                          +
                                                  
                                                     +
-         Що ми з вами робили на уроці ?
-         А що вам найбільше сподобалось ?
-         Подивіться на свою роботу. Чи вийшов у вас гарний результат ?
-         В кого не було жодної помилки ?
-         Молодці ! А щоб ви ще потренувались додавати і віднімати ваше
Домашнє завдання № 381 і № 382

Комментариев нет:

Отправить комментарий