УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 2-МУ
КЛАСІ
Тема : Узагальнення знань учнів
про написання ненаголошених [ е ], [ и ] в
Мета : Розвивати в учнів уміння
розпізнавати у словах
ненаголошені [ е ],
[ и ] в корені слова, добирати
перевірні слова. Вчити працювати із
деформованими реченнями, добирати
заголовки до текстів, розви-
вати вміння коментувати, робити
посильні висновки, виховувати
культуру мовлення.
Хід
уроку
І. Організаційний
момент
-
Який сонячний сьогодні ранок. Сонечко
лагідно посміхається нам крізь вікно. А
який настрій у вас?
-
Посміхніться один одному. Я сподіваюсь,
що такий настрій залишатиметься у вас на протязі всього уроку.
ІІ. Актуалізація
опорних знань учнів.
( на дошці )
- Відгадате загадку:
Всі радо ждуть
її приходу,
Е, не тільки
люди, все живе.
Сама розбудить
всю природу,
Навколо зелень
проросте,
А потім гарно
зацвіте ! ( Весна )
- Як називаються такі загадки ? ( акровіршами
)
( учень записує
на дошці відгадку )
-
Які слова вам допомогли відгадати ?
-
Які слова вжиті в переносному значенні ?
-
Поставте наголос в цьому слові.
-
Назвіть ненаголошений склад.
-
Як перевірити, який голосний слід писати
в ненаголошеному складі?
-
Доберіть перевірне слово. ( Весна –
весни )
-
Назвіть весняні місяці.
-
Який місяць зараз ?
-
А число ?
-
Давайте запишемо дату і вид нашої роботи
в зошит, тільки для цього слід вставити пропущені букви.
( На дошці
: 7 б..р..зня
Класна робота )
-
Подивіться на дошку, пригадайте пам’ятку, яка допоможе вам в
цьому. ( березня
– наголос падає на перший склад, тому пишемо е,
береза – наголошений другий
склад, тому у слові березня
в другому складі теж пишемо – е
)
ІІІ. Повідомлення теми і мети урока.
- Ось і сьогодні ми з вами
перевіримо, як ви навчилися визначати
ненаголошені голосні і добирати до
них перевірні слова.
ІV. Узагальнення й
систематизація знань.
1 ) Робота
на картках ( в парах )
- Прочитайте вірш, виберіть ті букви,
які, на вашу думку, слід вста-
вити в цих словах. Обов’язково добирайте перевірні слова.
Т( е, и )че вода з-під явора
Яром на долину.
П( е, и )шається над водою
Ч( е, и )рвона калина.
П( е, и )шається калинонька,
Явір молодіє,
А кругом їх в( е, и )рболози
Й лози з( е, и )л( е, и
)ніють.
( Перевірка усно : тече – пишу е,
перевірне слово течі, пишається –
пишу и, перевірне слово пишно, червона
– пишу е, тому що чер-
вень, верболози – пишу е, перевірне
слово верби, зеленіють –
пишу в першому складі е, тому що
зелень, в другому складі теж –
е, тому що зелений.)
- А чи знайомий вам цей вірш ?
- Хто є автором ?
- Що ви знаєте про нього ?
- А чи пам’ятаєте ви, що ми відзначатимемо 9 березня ?
2 ) Каліграфічна
хвилинка.
Та
Гри Ше вч
рас ен го
ко вич ро
( Діти переписують в зошит )
-
Складіть з цих частин три слова.
-
З якої букви їх слід писати ? Чому ?
-
Запишіть ці слова.
3 ) Робота з
деформованим текстом.
( на дошці )
Води, поринули, в..сняні.
Й, жайворонка, заз..л..ніла,
зв..с..лила, травичка.
З..мового, з..мля, від, прокинулась,
сну.
( читання і складання речень усно )
-
Перед тим, як ми запишемо складені
речення пропустіть один рядочок. Як думаєте, для чого ? ( для назви )
( Коментований
запис речень з перевіркою ненаголошених голосних)
-
Прочитайте свої речення. Чи можна їх
назвати текстом? Чому ?
-
Пригадайте ще одну ознаку тексту.
-
Який заголовок ви доберете до цього
тексту ?
-
Запишіть той, який найбільше вам
сподобався.
-
В останньому реченні визначте головні
слова.
( на дошці два
малюнки весни )
-
Як ви думаєте, який з малюнків більш
підходить до нашого тексту?
-
Доведіть чому.
4 ) Фізкультхвилинка
Вже і сонечко пригріло,
Вже посунулись сніги.
Де було геть зовсім біло,
Проталин стеляться круги.
Як же вітер, діти, дише ?
Як дерева він колише ?
Як прогинаються берізки ?
Як же чешуть свої кіски ?
Як же птахи прилітають ?
Як радіють вони, грають ?
А тепер присіли й встали.
Втому нашу геть прогнали
І за парти посідали…
V. Робота з підручником :
1 ) Вправа 154 стр. 67 ( Коментовано )
- Знайдіть слова з
ненаголошеними голосними в корені слова.
- Доберіть перевірні слова.
2 ) Вправа 155 стр. 67 ( Біля дошки )
- Ми з вами перевіряли лише
один ненаголошений голосний, а
зараз спробуємо добрати
перевірні слова до декількох не наголо-
шених голосних.
( Деревина – дерево,
дерева. Зеленіє – зелень, зелений.
Веселитися – весело,
веселий. )
VI.
Підсумок уроку :
-
Отже, для чого нам потрібні перевірні
слова ?
-
Як же перевірити ненаголошений голосний
в корені слова ?
-
А тепер перевіримо один одного.
( завдання по
варіантах )
-
Вставте пропущені букви, добираючи
перевірні слова.
1 – Варіант 2 –
Варіант
В..шневий -
С..ло –
Сл..вовий -
З..рно –
Кл..новий -
В..сло –
З..рно -
Гр…би –
В..сло - Мл..ни –
Р..бро -
С..ни –
( взаємоперевірка,
дивлячись на дошку )
-
В кого немає помилок ? Молодці !
-
А в кого залишився гарний настрій і на
кінець нашого уроку ?
-
Як ви вважаєте чому ?
- Д. з. вправа
157 стр. 68.
Комментариев нет:
Отправить комментарий